nl Nederlands

Health & Coffee Bar

Het Bransz gezonde kantinebeleid

De Bransz Health & Coffee Bar is als enige dansschool in heel Nederland door het Voedingscentrum gewaardeerd met het ‘Gouden Sportkantine’ predicaat. Hiermee benadrukt Bransz de keus om een omgeving te creëren waar gezonder eten gemakkelijk is. We vinden het belangrijk dat het aanbod en de uitstraling in de lounge en aan de bar/ balie gezonder is, omdat dit bijdraagt aan de gezonde ontwikkeling en leefstijl van onze leden en bezoekers.

Daarom werken we volgens de Richtlijnen Gezondere Kantines die zijn opgesteld door het Voedingscentrum. We maken hiermee de gezondere keuze de makkelijke keuze.

De Bransz Health & Coffee Bar heeft de volgende basis:

  • De Bransz Health en Coffee Bar biedt in elke productgroep minstens één betere keuze aan 
    Binnen de verschillende aangeboden productgroepen (zoals dranken, snacks etc.) biedt de Health & Coffee Bar minstens één betere keuze aan. Dit geldt in de eerste plaats voor het uitgestalde aanbod. Betere keuzes zijn gedefinieerd door het Voedingscentrum.
  • Op de opvallende plaatsen liggen betere keuzes
    Bransz hanteert deze drie uitstralingspunten:
  1. Op de opvallende plaatsen bij het uitgestalde aanbod staan alleen betere keuzes;
  2. Als je eten of drinken aanbiedt bij de kassa, staan daar alleen betere keuzes.
  • Bransz stimuleert water drinken
    Bij Bransz is water altijd beschikbaar bij het uitgestalde aanbod. We bieden een watertappunt, kannen met water of flesjes water.

Onze ambitie

Wij hebben de ambitie om de sportieve omgeving waar onze leden en bezoekers zich in bevinden, een omgeving te laten zijn met een gezonde uitstraling die gezonder gedrag stimuleert.

Bransz heeft de ambitie om structureel een “Gouden Sportkantine” te zijn:

  • Het uitgestalde aanbod bestaat voor minimaal 85% uit betere keuzes;
  • We bieden minstens groente of fruit aan;
  • De aankleding van de kantine verleidt tot een betere keuze.

Bransz werkt structureel aan een Gezondere Sportkantine

Het beleid laat duidelijk zien hoe de organisatie er ook op de lange termijn voor zorgt dat de kantine gezond blijft. Tevens is het één van de speerpunten in het contract onze Bar-manager, dat deze actief hierop let en het personeel hierop aanstuurt.
Met ons Bar-personeel hebben wij afgesproken dat we ieder jaar in november het aanbod in de kantine in kaart brengen met de Kantinescan van het Voedingscentrum en de uitkomst rapporteren aan de directie.